بابا برقی http://mrelectric.zarinblog.ir یک سایت زرین بلاگ دیگر Mon, 08 Jul 2019 12:45:05 +0000 fa-IR hourly 1 سرویس کولر گازی خود را چگونه در ده مرحله انجام دهیم؟ http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/08/%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87/ http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/08/%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87/#respond Mon, 08 Jul 2019 12:45:05 +0000 http://mrelectric.zarinblog.ir/?p=23 وقتی تعمیرکار یا سرویس کار حرفه‌ای کولرهای گازی نباشید، اقداماتی که برای سرویس و نگهداری از این نوع کولرها می توانید انجام دهید، بسیار محدود می‌شود؛ با این حال با انجام قدم به قدم مراحل ساده‌ی زیر، به طول عمر کولر گازی خانه یا شرکت خود اضافه کنید: ۱) اسپلیت را خاموش کنید. در ابتدا برای سرویس کولر گازی خود، آن […]

نوشته سرویس کولر گازی خود را چگونه در ده مرحله انجام دهیم؟ اولین بار در بابا برقی. پدیدار شد.

]]>
وقتی تعمیرکار یا سرویس کار حرفه‌ای کولرهای گازی نباشید، اقداماتی که برای سرویس و نگهداری از این نوع کولرها می توانید انجام دهید، بسیار محدود می‌شود؛ با این حال با انجام قدم به قدم مراحل ساده‌ی زیر، به طول عمر کولر گازی خانه یا شرکت خود اضافه کنید:

۱) اسپلیت را خاموش کنید.

در ابتدا برای سرویس کولر گازی خود، آن را خاموش کرده و حتماً از خاموش بودن آن مطمئن شوید. (این مراحل برای انواع کولر گازی است. کولر گازی پرتابل، ثابت، کولر گازی دست دوم و….)

۲) فیلتر و قاب کولر گازی را باز کنید.

برای دسترسی به کویل‌های خنک کننده، قاب و فیلترهای کولر گازی را باز نمایید. در برخی از مدل‌ها (برای مثال کولر ال جی یا کولر گازی سامسونگ از مدل‌های معروف در ایران هستند) برای دسترسی کامل به کویل‌های خنک کننده نیاز است که فیلتر و قاب جلوییکولر گازی را از جای خود خارج کنید.

۳) با استفاده از اسپری مخصوص، کویل‌های خنک کننده اسپلیت را تمیز کنید.

با استفاده از این نوع اسپری‌های پاک کننده علاوه بر بالا بردن گرمای جذب کویل‌های خنک کننده، باعث از بین بردن بوی بد ناشی از سیگار، کپک و سایر رسوبات در کولر گازیشما می‌شود. باید توجه کرد که تنها کویل‌ها با این اسپری در تماس باشند و از برخورد مایع تمیز کننده (مایع اسپری) با سایر تجهیزات جلوگیری شود. برای اثرپذیری بهتر باید به صورت مستقیم کویل‌ها تحت اسپری قرار گیرند.

۴) فیلترهای اسپلیت را تمیز کنید.

فرقی نمی‌کند قیمت کولر گازی شما چقدر است، با استفاده از آب، فیلترها را تمیز کرده و اگر فیلترهای کولر گازی گم شده باشند آن ها را با یکی جدیدتر جایگزین کنید. تمیز بودن فیلترها ضروری است. تمیز کردن فیلترها در هر ۱۵ ساعت بسیار ارزان تر از شست و شوی کولر با استفاده از محلول های شست و شوی است. پس به هیچ عنوان تمیز کردن فیلتر را از قلم نیندازید.

۵) قاب و فیلترهای اسپلیت را نصب کنید.

پس از شست و شوی فیلترها آن ها را در جای خود و به درستی نصب کنید.

۶) کولر گازی را روشن کنید.

اسپلیت را در حالت سرمایشی روشن کرده و ترموستات آن را در سردترین دمای ممکن قرار دهید. هوای مرطوب و گرم با گذشتن از روی کویل های خنک، بر روی آنها تقطیر می‌شوند. این تقطیر باعث شسته شدن کویل‌ها شده و گرد و غبار از روی آنها پاک می‌گردد. این گرد و غبار قطره قطره به صفحه زیرین ریخته می شوند و در نهایت به خارج از محفظه کولر گازی هدایت می شوند.

۷) برق اسپلیت را قطع کنید.

برای انجام مراحل بعدی نیاز است که به منظور جلوگیری از خطر برق گرفتگی، از قطع بودن ورودی برق به کولر مطمئن شوید.

۸) کویل های بیرونی کولر گازی را بررسی کنید.

کویل های بیرونی برای انتقال حرارت بالاتر و خنک کردن محیط نقش بسزایی دارند. به همین منظور باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرند.

۹) در صورت نیاز کویل های بیرونی را تمیز کنید.

کویل های بیرونی دائما با آب باران در تماس هستند و ممکن است به شست و شو هم نیازی نداشته باشند. اما در مناطق آلوده و پر گرد و خاک، شست و شوی کویل‌ها ضروری است. از اسپری‌های شست و شو کننده استفاده کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کرده و کویل را از محلول شست و شو پاک کنید.

۱۰) برق اسپلیت را وصل کرده و دوباره عملکرد کولر گازی را بررسی کنید.

مود (Mode) دستگاه اسپلیت در حالت سرمایش قرار گرفته و ترموستات را در حالت خنک‌ترین دمای ممکن تنظیم نمایید. هوای خروجی باید خنک و خوش بو باشد؛ در غیر این صورت هنوز نیاز به سرویس کولر یا جایگزینی آن هست.

 

با انجام این ده مرحله می‌توانید خودتان یک سرویس کار حرفه‌ای کولر گازی شوید، اما اگر با کارهای فنی غریبه هستید و تا امروز آچار به دست نگرفته‌اید؛ توصیه می‌کنیم به هیچ وجه به تنهایی اقدام به سرویس یا تعمیر کولر گازی نکنید و حتما قبل از آن با کارشناسان برق یار تماس بگیرید.

نوشته سرویس کولر گازی خود را چگونه در ده مرحله انجام دهیم؟ اولین بار در بابا برقی. پدیدار شد.

]]>
http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/08/%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87/feed/ 0
تفاوت بین کولر ابی و کولر گازی چیست؟ http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/08/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/ http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/08/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/#respond Mon, 08 Jul 2019 12:22:01 +0000 http://mrelectric.zarinblog.ir/?p=21 این سوال که چه فرقی بین کولر ابی و کولر گازی هست، برای خیلی‌ از افراد مطرح می‌شود. افرادی که می‌خواهند برای خانه جدید خود یک تهویه مطبوع مناسب تهیه کنند یا کسانی که برای شرکت، رستوران ، محیط صنعتی یا هر کجای دیگر که نیاز به خنک کردن داشته باشد، یک نوع کولر مناسب را انتخاب کنند. زمانی […]

نوشته تفاوت بین کولر ابی و کولر گازی چیست؟ اولین بار در بابا برقی. پدیدار شد.

]]>
این سوال که چه فرقی بین کولر ابی و کولر گازی هست، برای خیلی‌ از افراد مطرح می‌شود. افرادی که می‌خواهند برای خانه جدید خود یک تهویه مطبوع مناسب تهیه کنند یا کسانی که برای شرکت، رستوران ، محیط صنعتی یا هر کجای دیگر که نیاز به خنک کردن داشته باشد، یک نوع کولر مناسب را انتخاب کنند. زمانی که اشخاص می‌خواهند بین این دو نوع سیستم تهویه مطبوع یکی را انتخاب کنند، حتماً عوامل و شاخص‌های زیادی مثل قیمت کولر ، کیفیت، مصرف برق یا آب، هزینه‌های سرویس و نگهداری و… در انتخاب یک کولر نقش مهمی ایفا می‌کنند. ما در این مقاله کمک می‌کنیم تا شما در انتخاب تهویه مطبوع خود به بهترین گزینه برسید.

این سوال که چه فرقی بین کولر ابی و کولر گازی هست، برای خیلی‌ از افراد مطرح می‌شود. افرادی که می‌خواهند برای خانه جدید خود یک تهویه مطبوع مناسب تهیه کنند یا کسانی که برای شرکت، رستوران ، محیط صنعتی یا هر کجای دیگر که نیاز به خنک کردن داشته باشد، یک نوع کولر مناسب را انتخاب کنند. زمانی که اشخاص می‌خواهند بین این دو نوع سیستم تهویه مطبوع یکی را انتخاب کنند، حتماً عوامل و شاخص‌های زیادی مثل قیمت کولر ، کیفیت، مصرف برق یا آب، هزینه‌های سرویس و نگهداری و… در انتخاب یک کولر نقش مهمی ایفا می‌کنند. ما در این مقاله کمک می‌کنیم تا شما در انتخاب تهویه مطبوع خود به بهترین گزینه برسید.

به جز تکنولوژی‌های قدیمی و جدید، تفاوت اساسی در روش سرد کردن هوا است. به این صورت که در کولر ابی با عبور هوا از میان آب، دمای آن کاهش می‌یابد ولی در کولر گازی از خنک کننده‌ها برای جذب گرما استفاده می‌شود و با پاشش هوای خنک و کاهش رطوبت، اتاق خنک می‌گردد.

مزایای کولر ابی

  • سرمایه گذاری اولیه نسبتاً کمتری ( حدود ۲۰ درصد کولر گازی ) دارد.
  • راه اندازی آن با یک پنجم نیروی مصرفی کولر گازی صورت می‌گیرد.
  • تقریبا به هیچ ابزار عایق کاری خاصی نیاز ندارد.
  • مکانیزم آسان. تعمیر نگهداری راحت که هر کسی می تواند انجام دهد. قطعات ارزان و قابل دسترسی دارد.
  • می تواند محیط‌های واقعا خشک را مرطوب کند.
  • هیچ گاز و مواد سمی که به محیط زیست آسیب می‌زند را تولید نمی‌کند.
  • هزینه تعمیر و نگهداری موتور کولر ابی خیلی کم یا نزدیک به صفر است.

معایب کولر ابی

  • فقط در مناطق خشک که رطوبت هوا پایین است قابل استفاده است. در مناطق ساحلی و نیز مناطقی با آلودگی هوای بالا قابل استفاده نیست.
  • به سرعت غیر بهداشتی می شود مگر اینکه نگهداری درستی صورت پذیرد. سالی یکبار باید پوشال قدیمی با پوش جدید جابه جا شود، آب داخل کولر باید تعویض گردد و کفی کولر هم باید به طور مرتب شسته شود.
  • بدون رطوبت نمی‌تواند هوا را خنک کند که این عامل برای کسانی که دچار بیماری‌های آرتروز هستند، به شدت منع می‌شود.

مزایا و معایب کولر گازی :

مزیت این نوع کولرها در این است که محدوده زندگی و منطقه‌ی به کارگیری از آن اهمیتی ندارد یعنی چه در مناطق خشک یا در مناطق مرطوب می‌توان از کولر گازیاستفاده کرد. البته که دمای هوای دریافتی در این نوع از کولرها خیلی پایین تر از انواع کولر ابی است. نکته منفی در استفاده از این نوع کولرها بهره برداری گران از آنها به دلیل مصرف بالای برق است. با توجه به هزینه‌های افزایشی مصرف برق در زمان اوج مصرف اگر شما در این زمان که معمولا گرم ترین موقع روز است از کولر گازی استفاده کنید هزینه های سرسام آوری را متحمل خواهید شد.

 

مزایای انواع کولر گازی

  • در تمام شرایط رطوبتی قابل بهره برداری است.
  • بدون وابستگی به دمای خارج از اتاق می‌تواند محیط را خنک کند.
  • می‌تواند رطوبت محیط را یک سطح متعادل نگه دارد.
  • کولر گازی پرتابل نسبتاً بی صدا است.
  • به دقت می‌تواند دمای اتاق را تنظیم کند.
  • بسیار بهداشتی تر از کولرهای ابی است.
  • در زمان کارکرد حتی قطره‌ای آب هم اتلاف نمی‌کند.

معایب انواع کولر گازی

  • گران بودن یعنی سرمایه گذاری اولیه برای راه اندازی بالایی می طلبد.
  • قیمت کولر گازی بیشتر از قیمت کولر آبی است.
  • نیاز به سرویسکار حرفه ای دارد که یعنی هزینه تعمیر و سرویس کولر گازی بالاتر است.
  • برخی از خنک کننده ها برای محیط زیست مضر هستند (مانند R22).
  • مصرف برق بالایی دارد.
  • نیاز به عایق کاری دارد.

تفاوت عمده در هزینه‌های انتخابی بین مدل آبی و گازی:

هم کولر ابی و هم کولر گازی، هر دو دارای مدل پرتابل و پنجره‌ای هستند. انواع پرتابل (قابل حمل) از نظر قیمتی بالاتر از انواع پنجره‌ای هستند. ضمناً اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی پرداخت کنید از یک پنکه همراه با افشانه آب استفده کنید، در این صورت بخش عمده‌ای از پول خود را با صرفه جویی در مصرف برق ذخیره خواهید کرد.

انتخاب نهایی بین کولر ابی یا گازی:

خیلی از مردم در زمان انتخاب نوع کولر مناسب گیج می شوند. هر دو نوع برای خنک کردن هوا قابل استفاده هستند و هر دوی آنها معایب و مزایای خاص خود را دارند. بهترین انتخاب وابسته به عوامل زیادی است. عوامل انتخابی چون شرایط جوی که در آن زندگی می کنید، یا پولی که می خواهید بپردازید، یا دما و کیفیت هوایی که می خواهید دریافت کنید.

نوشته تفاوت بین کولر ابی و کولر گازی چیست؟ اولین بار در بابا برقی. پدیدار شد.

]]>
http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/08/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%88-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/feed/ 0
کولر گازی یا اسپلیت را کجا و با چه شرایطی نصب کنیم؟ http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/07/%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d8%a7-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%da%86%d9%87-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7/ http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/07/%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d8%a7-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%da%86%d9%87-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7/#respond Sun, 07 Jul 2019 11:58:05 +0000 http://mrelectric.zarinblog.ir/?p=19 هرساله با آغاز فصل تابستان و گرم شدن هوا متوجه نقش مهم و تاثیرگذار کولرها در زندگی مان می‌شویم خوب می‌دانیم اگر این اختراع ارزشمند، که قطعا مخترعش جای خوبی در بهشت دارد نبود، برای انجام کارهای روزانه مان دچار چالش‌های زیادی می‌شدیم.در این مطلب سعی کرده ایم نکات خوب و کاربردی ای را در […]

نوشته کولر گازی یا اسپلیت را کجا و با چه شرایطی نصب کنیم؟ اولین بار در بابا برقی. پدیدار شد.

]]>
هرساله با آغاز فصل تابستان و گرم شدن هوا متوجه نقش مهم و تاثیرگذار کولرها در زندگی مان می‌شویم خوب می‌دانیم اگر این اختراع ارزشمند، که قطعا مخترعش جای خوبی در بهشت دارد نبود، برای انجام کارهای روزانه مان دچار چالش‌های زیادی می‌شدیم.در این مطلب سعی کرده ایم نکات خوب و کاربردی ای را در مورد نصب کولر گازی اسپلیت به شما ارائه دهیم. این نوع کولر گازی از دو بخش داخلی و خارجی ساخته شده که برای نصب هر کدام شرایطی را باید در نظر بگیرید تا بیشترین بهره وری با پایین ترین سطح مصرف انرژی را دریافت کنید. در زیر به اختصار و  جداگانه به بررسی هر کدام این بخش‌ها می‌پردازیم.

 

هرساله با آغاز فصل تابستان و گرم شدن هوا متوجه نقش مهم و تاثیرگذار کولرها در زندگی مان می‌شویم خوب می‌دانیم اگر این اختراع ارزشمند، که قطعا مخترعش جای خوبی در بهشت دارد نبود، برای انجام کارهای روزانه مان دچار چالش‌های زیادی می‌شدیم.در این مطلب سعی کرده ایم نکات خوب و کاربردی ای را در مورد نصب کولر گازی اسپلیت به شما ارائه دهیم. این نوع کولر گازی از دو بخش داخلی و خارجی ساخته شده که برای نصب هر کدام شرایطی را باید در نظر بگیرید تا بیشترین بهره وری با پایین ترین سطح مصرف انرژی را دریافت کنید. در زیر به اختصار و  جداگانه به بررسی هر کدام این بخش‌ها می‌پردازیم.

اصول اولیه نصب کولر گازی

۱. اصول اولیه نصب یونیت خارجی کولر گازی :

نکته اول:

سروصدای یونیت خارجی است که موجب ناراحتی شما و همسایه‌هایتان می‌شود، پس تا جای ممکن محلی را برای نصب انتخاب کنید که صدا آزارتان ندهد.

نکته دوم:

اگر می‌خواهید پنل بیرونی کولر گازی را در ارتفاع نصب کنید باید حتما از استحکام پایه‌ها مطئن شوید تا امکان وقوع هر اتفاق بدی را به صفر برسانید.

نکته سوم:

با توجه به نکته قبل به یاد داشته باشید که کولر گازی شما دیر یا زود احتیاج به تعمیر و رسیدگی پیدا خواهد کرد، پس بخش خارجی را در شرایطی نصب کنید که مانع حرکت و دسترسی تعمیرکارتان نشود.

نکته چهارم:

 اگر یونیت خارجی را روی بالکن یا لبه پنجره قرار می‌دهید لرزش دستگاه را از یاد نبرید و حتما از یک لرزه گیر استفاده کنید.

نکته پنجم:

اگر فضای خانه یا هرجای دیگری که در آن از کولر گازی استفاده می‌کنید بزرگ است و نیاز به دو یا چند کولر گازی دارید، میان پنل‌های خارجی حداقل ۸۰ سانتی متر فضای خالی باقی بگذارید.

نکته ششم:

تا جای ممکن یونیت خارجی را در جهت وزش باد نصب کنید تا به عملکرد هر چه بهتر کولر گازیخود کمک کنید.

نکته هفتم:

با توجه به نکته قبل ممکن است شما کولر گازی را برای ویلای ساحلی خود خریداری کنید، در این صورت اگر باد از سمت دریا مستقیم به پنل خارجی می‌رسد جهت جلوگیری از پوسیدگی ناشی از رطوبت، حداقل از یک بادشکن استفاده کنید.

نکته هشتم:

اگر کولر گازی را روی پشت بام نصب می‌کنید، برای عبور لوله‌ها به سمت پایین ناچار به سوراخ کردن سقف خوهید شد، در این صورت آب بندی کردن سوراخ‌ها را بعد از نصب نباید فراموش کنید.

نکته نهم:

با توجه به نکته قبل تابش مستقیم نور خورشید، بخار و حرارت دودکش‌ها در پشت بام می‌تواند بهکولر گازی شما آسیب وارد کند، فاصله از دودکش‌ها و ایجاد سایه بان برای نور خورشید می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

 

۲. اصول اولیه نصب یونیت داخلی کولر گازی :

نکته اول:

پنل داخلی کولر گازی را هرگز در نزدیکی بخاری، شوفاژ و آشپزخانه نصب نکنید.

نکته دوم:

یونیت داخلی را طوری نصب کنید که باد کولر گازی بتواند حداکثر فضای محل را در برگیرد و فقط به یک گوشه خاص برخورد نکند، یعنی اگر اتاق شما مستطیل شکل است باید کولر گازی را روی ضلع عرضی نصب کنید.

نکته سوم:

 معمولا برای نگه داشتن یونیت داخلی روی دیوار به یک فریم از چوب یا فلز نیاز پیدا می‌کنید، پس دیواری را انتخاب کنید که استحکام کافی برای نگه داشتن فریم را دارا باشد.

نکته چهارم:

اگر احتمال نشتی گاز یا هر ماده شیمیایی دیگری در نزدیکی یونیت داخلی وجود دارد باید محل دیگری را برای نصب کولر گازی انتخاب کنید.

نکته پنجم:

پنل داخلی از هر طرف حداقل ۱۵ سانتی متر فضای خالی نیاز دارد، هم چنین حداکثر ارتفاعی که شما می‌توانید از کف اتاق داشته باشید ۲۲۰ سانتی متر است.

نکته ششم:

پنل داخلی کولر گازی هرگز نباید در مجاورت وسایل برقی باشد، زیرا ممکن است نویز الکتریکی این دستگاه‌ها روی هم تاثیر منفی بگذارند. فاصله یک متری فاصله خوبی برای این منظور است.

نکته هفتم:

به صورت مرتب پنل داخلی کولر گازی را تمیز کنید تا مانع انباشت و ورود گردوخاک به آن شوید.

نکته هشتم:

از اینکه یونیت داخلی روی خط فرضی ثابتی نصب شده مطمئن شوید تا در صورت نشتی آب، کولر گازی دچار خرابی نشود.

در پایان یک نکته اصلی باقی می‌ماند، انتخاب یک نصاب حرفه‌ایِ کولر ، تا خیالتان را از هر جهت راحت کند و با اشراف کاملی که به کارش دارد، مناسب ترین شرایط را برای نصب و استفاده شما از کولر گازی ایجاد کند. برای یافتن و انتخاب یک نصاب قابل اعتماد می‌توانید از طریق سامانه برق یار انتخاب راحتی را با سریع ترین دسترسی در هر ساعت از شبانه روز داشته باشید.

 

 

 

نوشته کولر گازی یا اسپلیت را کجا و با چه شرایطی نصب کنیم؟ اولین بار در بابا برقی. پدیدار شد.

]]>
http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/07/%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d8%a7-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%da%86%d9%87-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7/feed/ 0
چگونه باید آسانسور خود را برای زمستان آماده کنید؟ http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/03/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a2%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a2/ http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/03/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a2%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a2/#respond Wed, 03 Jul 2019 12:10:07 +0000 http://mrelectric.zarinblog.ir/?p=16   با فرا رسیدن فصل سرما، زمان آماده سازیِ آسانسور برای این فصل نیز فرا می‌رسد. آب و هوای سرد می‌تواندبر عملکرد سیستم آسانسور تاثیرگذار باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این اثر گذاری به کمترین میزان برسد. در ادامه به چند شیوه برای بالا بردن عملکرد سیستم آسانسور خواهیم پرداخت تا با رعایت این نکات، هزینه تعمیرات برای آسانسور خانه یا اداره […]

نوشته چگونه باید آسانسور خود را برای زمستان آماده کنید؟ اولین بار در بابا برقی. پدیدار شد.

]]>
 

با فرا رسیدن فصل سرما، زمان آماده سازیِ آسانسور برای این فصل نیز فرا می‌رسد. آب و هوای سرد می‌تواندبر عملکرد سیستم آسانسور تاثیرگذار باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این اثر گذاری به کمترین میزان برسد. در ادامه به چند شیوه برای بالا بردن عملکرد سیستم آسانسور خواهیم پرداخت تا با رعایت این نکات، هزینه تعمیرات برای آسانسور خانه یا اداره خود را کاهش دهید

 

چند شیوه برای بالا بردن عملکرد سیستم آسانسور

روغن کاری ریل‌های آسانسور

از آنجایی که دمای هوا در فصل زمستان برروی عملکرد آسانسور اثر گذار است، مهم است که اطمینان حاصل شود که تمام ریل‌ها به خوبی روانکاری می‌شوند. این باعث می‌شود که اصطکاک بین ریل و آسانسور، ضمن حرکت بین طبقات، حفظ شود. روغن هیدرولیکی که استفاده می‌کنید باید در دمای بین ۸۵ و ۹۵ درجه فارنهایت بهترین عملکرد را داشته باشد که برای آگاهی از این مورد کافی است از فروشندگان تجهیزات برقی بپرسید بهترین روغن برای این کار چه برندی است و بعد آن را تهیه کنید.

جلوگیری از نفوذ باد در آسانسور

از آنجا که باد می‌تواند عملکرد مناسب درب‌ها را مختل کند، باید اطمینان حاصل کنید که در ناحیه اطراف آسانسور مانند درب‌های لابیهیچدرز یا شکافی وجود ندارد. باد همچنین سبب می‌شود که درهای آسانسور به طور کامل بسته نشود؛ چرا که آسانسور به مانندهواکش عملکردهو از بستن درهای آسانسور ممانعت خواهد کرد.

سیستم برق پشتیبان آسانسور خود را بررسی کنید

برف زمستانه، یخ و طوفان‌هامی‌توانند به آسانی باعث قطع برق ساختمان شوند. بدون سیستم برق پشتیبان، آسانسور در جای خود متوقف شده و باعث گیر افتادن افراد خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که سیستم تامین برق پشتیبانی به درستی عمل می‌کند و آماده به کار استو اگر از سیستم تامین برق استفاده نمی‌کنید بهتر است که هرچه سریعتر یکی از آن‌ها را نصب کنید.

اطمینان از درجه حرارت یکنواخت آسانسور

خشک بودن اتاق آسانسور و همچنین کنترل کردن دمای آن سبب می‌شود که موتور آسانسور و سایر تجهیزات به عملکرد خوب خود ادامه دهند. هوای سرد و نوسانات دمایی یکی از بزرگترین چالش‌هامی‌باشد که ایمنی و عملکرد آسانسور را تهدید می‌کند. هنگامی‌که دما به طور مداوم و مکرر از سرد به گرم و برعکس در نوسان است، با ایجاد تنش‌های حرارتی از عمر مفید تجهیزات مکانیکی آسانسور کم کرده و در عملکرد الکتریکی اختلال ایجاد خواهد کرد.با انجام سرویس و نگهداری‌ها بر طبق زمانبندی مناسب، این مسائل زودتر شناسایی شده و برطرف می‌گردند. همچنین دمای غیر یکنواخت سبب می‌شود که آسانسور حرکت یکنواختی در حرکت بین طبقات نداشته باشد.

مراقب تجمع آب و یخ در ورودی آسانسور باشید

از ورودی آسانسور و در جایی که امکان جمع شدن آب و یخ وجود دارد محافظت کنید؛ این تجمع آب سبب یخ زدگی خواهد شد و ممکن است رفت و آمد مسافران بهآسانسور را با مشکل مواجه کند.

نوشته چگونه باید آسانسور خود را برای زمستان آماده کنید؟ اولین بار در بابا برقی. پدیدار شد.

]]>
http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/03/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a2%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a2/feed/ 0
چند نکته که باید در مورد سرویس و نگهداری از آسانسور دانست http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/03/%da%86%d9%86%d8%af-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3-%d9%88-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/ http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/03/%da%86%d9%86%d8%af-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3-%d9%88-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/#respond Wed, 03 Jul 2019 09:09:07 +0000 http://mrelectric.zarinblog.ir/?p=13     آسانسورها نیز همانند سایر تجهیزات برقی و مکانیکی به سرویس و نگهداری منظم نیاز دارند. روند سرویس و نگهداری از آسانسور، چه در یک برج اداری باشد و چه در یک ساختمان مسکونی، برای حفظ ایمنی مسافران و همچنین افزایش طول عمر آسانسور یک امر حیاتی است. استخدامِ یک برق یار ماهر برای انجام تعمیر، سرویس […]

نوشته چند نکته که باید در مورد سرویس و نگهداری از آسانسور دانست اولین بار در بابا برقی. پدیدار شد.

]]>
 

 

آسانسورها نیز همانند سایر تجهیزات برقی و مکانیکی به سرویس و نگهداری منظم نیاز دارند. روند سرویس و نگهداری از آسانسور، چه در یک برج اداری باشد و چه در یک ساختمان مسکونی، برای حفظ ایمنی مسافران و همچنین افزایش طول عمر آسانسور یک امر حیاتی است. استخدامِ یک برق یار ماهر برای انجام تعمیر، سرویس و نگهداری از آسانسور به صورت منظم و اصولی یک گزینه مطلوب قلمداد می‌شود اما قبل از انجام این کار بهتر است از چند نکته باخبر باشید:

۱. بررسی و بازبینی آسانسور ها باید هر ماه انجام شود.

آسانسور شما بر طبق استانداردهای عملکردی به بهترین شکل عمل می‌کند و هیچ گونه خطری مسافران را تهدید نمی‌کند. این روند گاهی اوقات سالیانه یا شش ماه یک بار صورت می‌گیرد اما بهترین حالت برای اینکه از سلامت تجهیزات و امنیت اطمینان حاصل کنید، بهتر است این پروسه هر ماه یک بار صورت بگیرد.

۲. آسانسور نیز استانداردهای لازم رعایت می‌شوند.

آسانسور نیست که نیاز به بررسی و رعایت استانداردها دارد بلکه اتاق آن نیز به چنین قوانینی نیازمند است. حتما این نکته را رعایت کنید که نباید اجازه دسترسی به این اتاق را به هر فردی داد. بنابراین اتاق باید به طور پیش فرض بسته و قفل باشد تا اطمینان حاصل کنید فقط افراد مجاز می‌توانند وارد این اتاق شوند. ضمناً این اتاق باید نور مناسبی داشته باشد و از این مکان تنها به عنوان اتاق آسانسور استفاده شود. حتما به خاطر داشته باشید که از این اتاق نباید به عنوان انباری برای قرار دادنِ وسایل و تجهیزاتی که خطر آتش سوزی دارند در نظر بگیرید.

۳. تجهیزات باید در بهترین حالت عملکردی خود باشند.

آسانسور باید به گونه‌‌ای باشد که وجود هر گونه ایرادی را نشان دهد. ایراداتی که باید از آنها آگاه باشید موارد زیر هستند:
شکسته بودن چراغ‌های چال، جمع شدن آب یا آوار درون چال، به درستی باز و بسته نشدن درهای آسانسور، خراب بودن آژیر اعلامِ خطرِ وقوع آتش سوزی، عمل نکردن چراغ‌های اضطراری و …

۴. برای انجام سرویس و نگهداری گوش به زنگ باشید.

آسانسور، می‌توان اطمینان حاصل کرد که از تعمیرات پرهزینه و خطرناک دور می‌شوید. همیشه در ذهن خود این سوال را بپرسید که آیا دستگاه شما نیاز به، به‌روز شدن دارد یا این شما هستید که باید اطلاعات خود را به روز کنید؟ انجام به موقع سرویس و نگهداری پیشگیرانه همچنین به کاهش هزینه تعمیر آسانسور نیز منتهی می‌شود. به یاد داشته باشید که به تعویق انداختن یا بیخیال بودن نسبت به تعمیرات و نگهداریآسانسورها سبب اختلال در روند عادی زندگی و ناراحتی ساکنین می‌گردد.

۵. مشکلات آسانسور خود را ارزیابی کنید.

درک اینکه آسانسور ساختمانِ شما بیشتر در معرض کدام یک از آسیب‌ها قرار می‌گیرد، به شما کمک می‌کند تا آنها را پیش بینی کرده و آماده شوید تا آنها را برطرف کنید. به عنوان مثال، حدود ۷۰٪ از تماس‌های گرفته شده با تعمیر کار آسانسور به علت سوء عملکرد در درها است. بنابراین شما ممکن است با گذاشتن سیستم‌های حفاظتی برای باز و بسته شدن درب، این مشکل را برطرف کنید.
به خاطر داشته باشید که قیمت آسانسور ، بازسازی آسانسور و شرکت آسانسور نیز مسائل قابل ملاحظه‌ای است.

نوشته چند نکته که باید در مورد سرویس و نگهداری از آسانسور دانست اولین بار در بابا برقی. پدیدار شد.

]]>
http://mrelectric.zarinblog.ir/2019/07/03/%da%86%d9%86%d8%af-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3-%d9%88-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/feed/ 0